Όσο καλυτερεύει ο καιρός όλος και περισσότερος κόσμος αποφασίζει να ασχοληθεί με την αναρρίχηση, μιας και ο Ελληνικός χώρος διαθέτει πολλά σημεία κατάλληλα για αρχάριους αλλά και για πιο έμπειρους. Όπως λοιπόν και με κάθε άλλη σωματική δραστηριότητα λίγη γνώση βοηθάει ειδικά στην αρχή. Έτσι λοιπόν παρουσιάζουμε μερικές βασικές τεχνικές για την αναρρίχηση ώστε να μπορείτε να βλέπετε συνεχή βελτίωση.

1. Φανταστείτε τον εαυτό σας σε μια σκάλα, οπότε όταν ανεβαίνετε από το ένα σημείο στο επόμενο να είστε χαλαροί σαν να ανεβαίνατε τα σκαλοπάτια ή βαθμίδες μιας σκάλας.

2. Αποφύγετε να κρατιέστε υπερβολικά με τα χέρια σας. Θα κουράσει γρήγορα τα χέρια σας.

3. Χρησιμοποιήστε τα πόδια σας όπως θα κάνατε με τα χέρια σας.

4. Δείξτε εμπιστοσύνη στα πόδια σας. Μπορείτε να σταθείτε στα πόδια σας όλη την ημέρα. Πάρα πολύ συχνά οι άνθρωποι κρέμονται στα χέρια τους και στη συνέχεια δυσκολεύονται να ισορροπήσουν όταν ανεβαίνουν κάτι που δεν θα συνέβαινε αν εμπιστευόντουσαν περισσότερο τα πόδια τους.

rock climbing

5. Εμπιστευτείτε την ασφάλεια του εξοπλισμού σας και εστίαστε στην αναρρίχηση. Αν ανησυχείτε για τον εξοπλισμό σας αντικαταστείστε τον μέχρι να βρείτε κάτι που εμπιστεύεστε.

6. Επικεντρωθείτε στα σημεία που είναι εφικτά. Μερικές φορές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ενδιάμεσο σημείο (δηλαδή λίγο μικρότερο από αυτό που θεωρείται ιδανικό) για να φτάσουμε σε ένα καλύτερο κράτημα.

7. Ανάβαση σε σχήμα Χ όπου η λεκάνη είναι η μέση του X. Κρατηθείτε με το χέρι σας σε ευθεία. Ο σκελετός σας μπορεί να αντέξει πολύ περισσότερο φορτίο από τους μυς. Εάν η φτέρνα του ποδιού σας είναι πολύ τεντωμένη μπορείτε να παρατηρήσετε τα πόδια σας να αρχίζουν να τρέμουν σαν "ραπτομηχανή". Αυτό είναι πολύ συχνό φαινόμενο, απλώς να εφαρμόστε περισσότερο βάρος στα δάχτυλα των ποδιών σας, ώστε ο μυϊκός σπασμός να μπορεί να σταματήσει.

climbing hiking inspriration

8. Ο φόβος για τα ύψη είναι φυσιολογικός. Η αναρρίχηση είναι η κατάκτηση αυτού του φόβου. Ο χρόνος θα θεραπεύσει την υψοφοβία. Ένα καλό κόλπο είναι όταν κοιτάμε κάτω να μην κοιτάμε μακρύτερα από τα πόδια μας όταν προσπαθούμε να βρούμε το σωστό πάτημα.

9. Μην βιάζεστε. Ανεβείτε όπως μια γάτα, αθόρυβα, με ακρίβεια και με σχέδιο. Φανταστείτε την κίνηση, και στη συνέχεια εκτελέστε την. Χρησιμοποιήστε όλα τα άκρα σας, όχι μόνο δύο. Όσο χαμηλότερη είναι η γωνία της ανόδου, τόσο περισσότερο χρόνο έχετε, οπότε αξιοποιήστε τον. Κάντε την κάθε κίνηση σας να έχει όσο γίνεται πιο ομαλή και φυσική ροή.