Η σωματική άσκηση έχει αναμφίβολα θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό του ανθρώπου. Η ποδηλασία και το τρέξιμο αποτελούν επίσης δυο από τους πιο δημοφιλείς τρόπους γυμναστικής αλλά δεν είναι απαραίτητα το ίδιο αποτελεσματικοί καθολικά. Έτσι λοιπόν βάση των στόχων που έχει θέσει ο καθένας μας, διαφορετικά είδη γυμναστικής είναι προτεινόμενα.

Έτσι λοιπόν όταν κάποιος θέλει να αποκτήσει καλή φυσική κατάσταση γρήγορα, το ποδήλατο είναι προτεινόμενο γιατί καταπονεί λιγότερο το σώμα. Αντίθετα το τρέξιμο επειδή καταπονεί περισσότερο τους μυς και τα κόκκαλα τείνει να μην είναι τό ίδιο γρήγορο, μιας και λόγου του πόνου σταματάμε νωρίτερα.

Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να κτίσει μυς η ποδηλασία επίσης προτείνεται μιας και τα πόδια θα δυναμώσουν και θα αναπτυχθούν. Σε συνδυασμό με ελαφρά βάρη μπορεί να επιτευχθεί μια αρμονία. Αντίθετα με το τρέξιμο δεν αναπτύσσονται οι μυς ακόμη και αν τρέχουμε σε βουνά.

Σε περίπτωση που θέλουμε να χάσουμε κάποια περιττά κιλά το τρέξιμο είναι πιο ιδανικό σε σχέση με την ποδηλασία. Για 10 λεπτά ποδηλασίας καίμε 97 θερμίδες, μιας και κατά βάση ο ποδηλάτης είναι καθιστός οπότε δεν εξασκείται στο ίδιο επίπεδο με το τρέξιμο.
Αντίθετα στο τρέξιμο τα 14 λεπτά στον διάδρομο καίνε 200 θερμίδες το οποίο χρειάστηκε 27 λεπτά σε ποδήλατο σύμφωνα με έρευνα διαφόρων κέντρων υγείας.

Τέλος όσο αφορά τους τραυματισμούς το ποδήλατο βγαίνει πρώτο με 6 τραυματισμούς για κάθε 1000 ώρες σε σχέση με το τρέξιμο το οποίο βρίσκεται στους 11 τραυματισμούς για κάθε 1000 ώρες. Η διαφορά αυτή έγγειται στο γεγονός ότι με το τρέξιμο υπάρχει έντονη καταπόνηση στην σπονδυλική στήλη με αποτέλεσμα να αυξάνεται η συνολική πιθανότητα τραυματισμού την ώρα της προπόνησης.

Παρόλαυτά δεν πρέπει να ανησυχούμε, η ποδηλασία ναι μεν υπερισχύει πολλές φορές έναντι του τρεξίματος αλλά όλες οι μορφές άσκησης, με σωστή οργάνωση και χωρίς υπερβολές, χαρίζουν στον γυμναζόμενο πολλαπλά οφέλη συμπεραίνοντας ότι η πιο αποτελεσματική άσκηση είναι πάντα αυτή με την οποία καταπιανόμαστε με ανεβασμένη και θετική διάθεση.