Η πεζοπορία είναι εξαιρετικά χρήσιμη στον άνθρωπο με αποδεδειγμένα οφέλη στην υγεία και ευεξεία του οργανισμού του. Εν τούτοις είναι χρήσιμο να έχουμε στο μυαλό μας μερικά πράγματα, χρήσιμα τόσο στον αρχάριο όσο και στους πιο προχωρημένους, ώστε η όλη διαδικασία να είναι πάνω από όλα εύκολη και ευχάριστη.

  • Ξεκινήστε την προπόνηση για την πεζοπορία σας από νωρίς.

    Ακόμη και αν η προγραμματισμένη πεζοπορία σας είναι μήνες μακριά δεν είναι ποτέ αρκετά νωρίς να ξεκινήσετε να προπονείστε. Επικεντρωθείτε να χτίσετε την αντοχή σας σταδιακά, δίνοντας στο σώμα σας τον χρόνο που χρειάζεται για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις που του παρουσιάζετε. Με αυτό τον τρόπο και θα απολαύσετε την πεζοπορία σας αλλά και θα αποφύγετε πιθανούς τραυματισμούς με το να κάνετε πολλά πράγματα πολύ σύντομα.

 

  • Διαλέξτε τα κατάλληλα υποδήματα για την πεζοπορία.

    Τα καλής ποιότητας και κατάλληλα υποδήματα τόσο για την πεζοπορία όσο και για την προπόνησή σας είναι βασικά. Ένα παπούτσι το οποίο προστατεύει τον αστράγαλο αλλά ταυτόχρονα δεν είναι αρκετά ψηλό ώστε να επηρεάζει τους τένοντες της φτέρνας είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Φροντίστε επίσης να έχετε φορέσει αρκετά τις μπότες πεζοπορίας ώστε τα πόδια σας να τις έχουν συνηθίσει.


  • Μην ξεχάσετε κατάλληλες κάλτσες.

    Με όλες τις επιλογές για παπούτσια είναι εύκολο να ξεχάσουμε την χρησιμότητα της σωστής κάλτσας. Οι σωστές μπότες με τις λάθος κάλτσες μπορούν να χαλάσουν όλο το ταξίδι της πεζοπορίας, οπότε όταν δοκιμάζετε καινούρια παπούτσια είναι καλό να φοράτε και τις κάλτσες που θα φορέσετε στην πεζοπορία. Επιλέξτε υλικά που απορροφούν τον ιδρώτα και μπορούν να κρατήσουν το πόδι σας στεγνό και χωρίς οσμές.


  • Χτίστε δύναμη στα πόδια με άσκηση σε γυμναστήριο.

    Η δύναμη στα πόδια είναι το κλειδί για την πεζοπορία, οποτε μαζί με την προπόνηση για την πεζοπορία η οποία θα ενδυναμώσει την δύναμή τους, προσπαθείστε να ενσωματώσετε και κάποιες επισκέψεις στο γυμναστήριο για καλύτερα αποτελέσματα.


  • Προπόνηση στο περπάτημα.

    Η προπόνηση στο περπάτημα είναι η βάση του προγράμματος προπόνησης και είναι σημαντικό να αναπτύσεται με στόχο τις αποστάσεις που πρόκειται να διανύσετε κατά την διάρκεια της πεζοπορίας σας. Στην αρχή αφήνετε κάποιες μέρες κενές μεταξύ των προπονήσεων αλλά καθώς η αντοχές σας βελτιώνονται ενσωματώστε και μερικές μέρες συνεχόμενης προπόνησης ώστε να αναπαράγετε πιο πιστά τις μέρες τις πεζοπορίας σας.


  • Εξασκηθείτε σε παρόμοιο έδαφος.

    Η προπονηση είναι σημαντική αλλά εξίσου σημαντικό είναι να προσπαθήσουμε να μιμηθούμε τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσουμε όσο πιο πιστά μπορούμε. Προσπαθείστε να προπονήστε σε παρόμοιο έδαφος με αυτό της τοποθεσίας που θα γίνει η πεζοπορία. Επίσης εξασκηθείτε με τα ίδια ρούχα και παπούτσια και με γεμάτο σακίδιο, γιατί κάνει μεγάλη διαφορά στην ταχύτητα που θα έχετε στο έδαφος.


  • Εξασκηθείτε στην χρήση του σακιδίου

    Είναι πιθανό ότι θα κουβαλήστε αντικείμενα όπως φαγητό,νερό, μια αλλαξιά ρούχων και άλλα οπότε η επιλογή του σωστού σακιδίου είναι καθοριστική. Επιλέξτε μοντέλα που μπορούν να τοποθετηθούν σωστά στην πλάτη σας και μοιράζουν σωστά το βάρος χωρίς να μετατοπίζεται η θέση τους. Εξασκηθείτε στην χρήση του ώστε να συνηθίσετε το μέγεθος και το βάρος του.


  • Χρησιμοποιείστε μπαστούνια πεζοπορίας.

    Τα μπαστούνια πεζοπορίας κάνουν μεγάλη διαφορά στο ταξίδι σας. Είναι ελαφρά και ανθεκτικά και μειώνουν την καταπόνηση στα πόδια σας, ειδικά στα γόνατα. Επίσης βοηθούν στις περιπτώσεις που θέλετε να απομακρύνετε βλάστηση με ασφάλεια και έχουν πολλαπλές χρήσεις στην κατασκήνωση.

  • Πίνετε τακτικά νερό όταν περπατάτε

    Είτε βρίσκεστε σε ζεστό κλίμα είτε σε κρύο, οι ανάγκες του σώματός σας για υγρά πολλαπλασιάζονται όταν βρίσκεστε σε πεζοπορία. Την στιγμή που θα νιώσετε δίψα θα είναι ήδη πολύ αργά γιατί το σώμα θα είναι ήδη αφυδατωμένο, οπότε πίνετε μικρές ποσότητες νερού τακτικά κατά την διάρκεια της μέρας. Το ίδιο ισχύει και για το φαγητό, κατά την διάρκεια της πεζοπορίας το σώμα έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις για ενέργεια οπότε έχετε μαζί σας σνακ ή μικρά γεύματα τα οποία θα καταναλώνετε τακτικά και σε μικρές ποσότητες ώστε να διατηρείτε σταθερά επίπεδα ενέργειας. Είναι καλό να συνηθίσετε να τα τρώτε ενώ περπατάτε.


Με βάση αυτά βλέπουμε λοιπόν ότι όσο πιο καλά προπονημένοι τόσο πιο εύκολη θα είναι η πεζοπορία μας. Θα έχετε χαλάσει χρόνο, προσπάθεια και πιθανότατα χρήματα οπότε είναι λογικό να εκμεταλλευτείτε το ταξίδι σας στο έπακρο με το να βρίσκεστε σε καλή φυσική κατάσταση και έχοντας τα απαραίτητα εργαλεία. Έτσι όχι μόνο θα είστε πλήρως προετοιμασμένοι για την πεζοπορία σας αλλά θα αποκομίσετε και τα μέγιστα από την εμπειρία αυτή.