Η Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικό προνόμιο ότι εκτός από καλοκαιρινές δραστηριότητες προσφέρει και πάρα πολλές ευκαιρίες για ανάπτυξη χειμερινών. Μια πολύ δημοφιλής λοιπόν είναι η χειμερινή πεζοπορία. Πολλά μέρη της Ελλάδος την χειμερινή περίοδο αποκαλύπτουν μια διαφορετική ομορφιά σε αυτούς που θα την αναζητήσουν. Έτσι λοιπόν όπως ο κάθε καλός αναζητητής οφείλει να έχει στο νου μερικά προπαρασκευαστικά θέματα που θα τον βοηθήσουν!

  • Ρουχισμός : Παρόλο που η θερμοκρασία, ειδικά σε περιοχές με υψηλή χιονόπτωση, πέφτει σημαντικά το σώμα μας αρχίζει και ζεσταίνεται μετά από 10 με 15 λεπτά πεζοπορίας. Σημαντικό καταρχάς είναι να αποφεύγουμε τα βαμβακερά ρούχα γιατί τείνουν  όταν βρέχονται να μην απορροφούν πλέον το κρύο. Επίσης απορροφούν την θερμοκρασία του σώματος το οποίο είναι ιδιαίτερα προβληματικό. Επίσης δεν πρέπει να ντυνόμαστε πολύ βαριά γιατί έτσι απλά επιβαρύνομε το σώμα μας.
    Γενικά είναι προτιμότερο το ντύσιμό μας να γίνεται σε επίπεδα. Δηλαδή στο πρώτο επίπεδο φοράμε ρούχα και εσώρουχα που θα αποροφούν την υγρασία του σώματός μας. Επόμενο είναι ένα fleece jacket ώστε να διατηρήσουμε την θερμοκρασία του σώματός μας σε καλά επίπεδα. Τέλος το τρίτο επίπεδο περιλαμβάνει κάλυμα ώστε να διατηρούμαστε στεγνοί και να εμποδίζουμε τον αέρα να εισχωρεί στα ενδότερα. Σημαντικά κομμάτια της εξάρτησης μας είναι φυσικά γάντια, επιπλέον κάλτσες και κασκόλ.

  • Κρατήστε τα πόδια σας ζεστά : Οπωσδήποτε διαλέγουμε κατάλληλες κάλτσες για πεζοπορία, οι οποίες είναι φτιαγμένες από συνθετικά υλικά, ώστε να διατηρούμε τα πόδια μας ζεστά και στεγνά. Καλό είναι να έχουμε ένα επιπλέον ζευγάρι για παν ενδεχόμενο. Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιούμε κατάλληλα παπούτσια τα οποία να είναι ψηλότερα από τους αστραγάλους ώστε να μην μπορεί να περάσει νερό ή χιόνι εύκολα. Τα παπούτσια επίσης δεν πρέπει να είναι εντελώς καινούρια αλλά να έχουν φορεθεί ώστε να έχουν προσαρμοστεί στο πόδι μας.

  • Έλεγχος εδάφους : Όπου και αν αποφασίσουμε να επιδωθούμε σε πεζοπορία, πάντα πρέπει να διατηρούμε καλό έλεγχο του έδαφους στο οποίο θα περπατάμε. Φακοί κεφαλής ή χειρός είναι πάντα χρήσιμοι μιας και τον χειμώνα η μέρα είναι πολύ μικρότερη και είναι επικίνδυνο να περπατάμε σε άγνωστο έδαφος με χαμηλό φωτισμό. Επίσης χρήσιμο είναι να έχουμε κάποιο είδους μπαστουνιού για να κρατάμε πιο εύκολα ισορροπία όταν το έδαφος είναι πιο γλυστερό.

  • Καταναλώστε θερμίδες : Η πεζοπορία στο κρύο, και ειδικά όταν έχει και χιόνι, απαιτεί περισσότερες θερμίδες. Φροντίστε  λοιπόν να έχετε κάποια σνακ μαζί σας για κατανάλωση. Όχι μόνο θα σας προσφέρουν επιπλέον ενέργεια, αλλά θα αυξήσουν και την θερμοκρασία του σώματος καθώς  ο οργανισμός τα επεξεργάζεται. Αποφύγετε τρόφιμα τα οποία παγώνουν εύκολα.

  • Μην υποτιμάτε την αφυδάτωση : Η αφύδατωση κατά την διάρκεια της πεζοπορίας είναι το ίδια πιθανή τον χειμώνα όσο και το καλοκαίρι. Η διαφορά είναι ότι το χειμώνα υπάρχει κίνδυνος κρυοπαγήματος και υποθερμίας. Οπότε πάντα να έχετε μαζί σας αρκετά υγρά, κατά προτίμηση σε κάποιο θερμός ώστε να μην παγώσουν. Αν πάλι φέρνετε μαζί σας νερό σε κανονικά μπουκάλια να τα πακετάρετε ανάποδα ώστε  να μην κρυσταλώνεται το νερό στον λαιμό του μπουκαλιού.

  • Να διατηρείστε ενήμεροι για όλα τα πιθανά εμπόδια : Πριν από οποιαδήποτε πεζοπορία θα πρέπει να ενημερώνεστε για τον καιρό που θα επικρατεί την μέρα ή τις μέρες που θα επιδοθείτε σε αυτό. Επίσης, ειδικά για άγνωστες περιοχές, φροντίστε να πάτε με τούλαχιστον ένα ακόμη άτομο αλλά και να έχετε ενημερώσει κάποιον για το που θα είστε και πότε σκοπεύετε να γυρίσετε. Σημαντικό είναι επίσης να έχετε μαζί σας χάρτη και τουλάχιστον μια πυξίδα ή/και gps, τα οποία θα κάνουν ευκολότερη την πεζοπορία σας. Άλλα χρήσιμα εργαλεία περιλαμβάνουν, σουγιάδες με πολλαπλά εργαλεία, φακοί κεφαλής/χεριού, κουτί πρώτων βοηθειών, εργαλεία για την δημιουργία φωτιάς.

Αυτά λοιπόν αποτελούν κάποια από τα βασικά εργαλεία και συμβούλές  ώστε να απολαύσουμε τις εξορμήσεις μας και αυτόν τον χειμώνα αν και το κρύο έχει καθυστερήσει αυτήν την φορά!